Picioarele Cailor

Versiunea revizuită a acestei postări se găsește aici:

În 10.06.2015 am suit solitar până sub vf. Picioarele Cailor, așa:

Valea Dobra (sub Coasta Porumbelului) – Gura Văii Dușilor – Dosu Picioarelor – sub vf. Pogoana – Fundu Dobrei – sub vf. Picioarele Cailor – Valea Pogoana – Canton Hașu – Valea Dobra

Este o tură importantă pentru gestiunea MTB-ului din Cindrel pentru că face legătura între două văi: Valea Bucuriciului şi Valea Pogoanei pe creasta care conduce de la Măgura Jinarilor la Padina Rudarilor.

Ca de obicei ţi-am pus doar esenţa turei, de parcat, am parcat la intersecţia spre Mănăstirea Măgura, la Gura Șugagului, adică locul unde se varsă pârâul Șugag în Valea Dobra.

Știi că Pârâul Șugag se constituie undeva sub Măgura Jinarilor din pârâul Mocirle și câțiva afluenți mai mici. Curge el până la Mănăstirea Măgura unde primește încă un afluent: pârâul Săloii și se varsă în Valea Dobrei în locul în care am parcat.

De-aici am mers pe vale poate 10 km, până am întâlnit intersecția cu Valea Pogoanei, intersecție în mijlocul căreia se află deocamdată o rulotă.

N-o iau pe Valea Pogoanei, în dreapta, pe care am urcat-o în Tura Bisericii, ci merg până înainte către intersecția spre Sub Duși.

Nu este nici un indicator, dar este o troiță acolo, iar pe stânga îi o serpentină la 180 de grade. Tot înainte merg şi aci, făcând din nou urcarea pe Valea Bucuriciu pe care am făcut-o în tura Padina Rudarilor.

De data asta în loc să fac stânga spre Padină am făcut dreapta pe forestier. Cam 3-4 km te despart de drumul care suie de la cantonul Tortura și ajunge în Valea Dobrei, apoi faci iar dreapta. Nu uita că aceasta poate fi o tură asemănătoare cu Tura Bisericii dar lărgită cu încă o vale.

Exact sub vârful Picioarele Cailor mă întâlnesc cu doi polonezi pe motociclete. Mon ami… nu erau enduro, nu erau motociclete de offroad. Erau motociclete de-alea mari, mai mari încă decât un Transalp, cu bagaje mari în spate, GPS cât ecranu laptopului pe ghidon, ceva de speriat. Primul mă vede și oprește în dreptul meu…

-Pe-tros-aniii…

-No, there is no road to Petroșani right here.

-Ok, what’s the next city…

-Sebeș, maybe 50 km from here, and just 20 offroad.

Nu-s mulțumiți, cred că au impresia că încerc s-ascund eu Pe-tros-aniii de turiștii străini. Ajung la Drumul Tortura-Dobra, fac dreapta și-mi dau drumul la vale.

Cobor pe la Hașu, fac iar poză să-l recunoști când mergi acolo, apoi ajung la intersecția cu valea Dobrei unde, surpriză. Polonezii!

În goana biclei îi fac semn unuia să stea c-am identificat de ce s-au rătăcit. Cred că cineva le spusese să traverseze barajul de la Oașa și ei l-au ratat făcând stânga mult mai iute, la Tău Bistra.

Mă iau după ei, drumul e accidentat și nici ei nu merg mai mult de 35-40 la oră. Io-s un om mai … masiv așa, iau și viteză mare la vale, dar de-aia nici mâna de pe ghidon n-o pot lua la viteza aia să fac semn. În fine, când panta se atenuează îi pierd.

Apoi am ajuns la maşină şi m-am bucurat de răcoarea de pe Valea Dobrei… Am pus bicla deasupra şi am ieșit ușor de pe vale, am intrat în Șugag, pe la Căpâlna, spre Sebeș, cine crezi că mă depășește? Polonezii.

Îmi dau seama că au ajuns în Șugag, au luat-o iar spre Tău-Bistra  și-au găsit același baraj, nu le-a trecut prin cap că e unul mai sus.

Din punct de vedere MTB, această tură este una de antrenament. Faci în total vreo 50 de km din Șugag și înapoi dacă vrei să faci asta. Te antrenezi la urcări, la coborâri, vezi vf. Pogoana, cam singurul despădurit în zonă şi cam atât. Este o tură auxiliară pe care o poți combina fie cu Tura Bisericii, fie cu Padina Rudarilor. Dacă-ţi place MTB-ul… 🙂

Gata cu Valea Dobrei, cinci ture importante poți face în conexiune cu această vale:

Coasta Porumbelului;

Padina Rudarilor;

Picioarele Cailor;

Tura Bisericii;

Măgura Jinarilor;

Un prieten bun mi-a zis mai zilele trecute referitor la track-uri:

-Băăă… e ușor să tragi linii…

Mi-o fost sufletul aşa, cumva duios, că-i un preten la care ţin şi-mi stătea în cap să spun:

„-Mon ami, trag multe linii cu sens, da’ să mor dacă-ţi dau să mergi pe una pe care n-am fost !!!!”

Să fii bine! 🙂

Pozopovestea se află la noi pe picasa.