Pârâul Negru

Versiunea revizuită a acestei postări se găsește aici:

Sâmbătă, 07.06.2014, am tras o tură cu Dom’ Vladu și Bicheru Cycling în Cindrel, pe ruta:

Săliște – Poiana Soarelui – Crinț – Coasta Porumbelului – vf.Guga Mare – Jina – Pârâul Negru – Tilișca – Săliște

Băăă, faină tură. Cum știi, noi am fost prima oară pe Coasta Porumbelului la 9 ani, Apoi am mai fost anul ăsta, prin Martie, dar am urcat pe Valea Dobrei, pe sub Coasta.

De data asta însă era ceva special, mergeam cu echipa și asta ne-a motivat mai mult un pic. Ne-am văzut ca de obicei la OMV și-am constatat că suntem doisprezece. Iute ne-am dus cu mașinile în Săliștea Sibiului și într-o oră bicicleam la deal spre Crinț.

În Poiana Soarelui întâlnim statuile cunoscute, de lemn, denumite de Vlad totemuri acum doi ani. Facem pauză la cabana din poiană și schimbăm câteva vorbe cu proprietarul. Ne lasă să luăm apă de la izvorul lui, o apă rece și limpede cu un gust minunat. Aici pauza s-a prelungit, s-au făcut poze, panorame, s-au zis bancuri iar Vladu s-a cățărat pe două lemne pentru a-și alina dorința lui secretă de a stăpâni lumea.

Din Poiana Soarelui am mai urcat un pic pe câteva serpentine apoi a urmat o coborâre faină până la șipotul de dinainte de Crinț. Altă apă bună și pauză de masă, eram la 3 km de creastă.

În pozopoveste mai vezi Crințul, neschimbat, curățel și frumos. Noi ne-am suit în creastă și-am admirat dealurile de dincolo de Valea Dobrei. Acolo, printre altele, drJohn o învață pe Enikő stretching, Toma ne arată elemente de gimnastică de tip Dan Grecu, Cioroga face flotări, eu poze, doar Vladu, mai practic, trage un puiuț de somnic de recuperare.

De-acolo mai coborâm un pic, apoi ajungem pe urcarea pe vf. Guga Mare, pe care Vladu o face integral in șa în încurajările frenetice ale lui Toma, Nelu Cioica si… ale mele! Momentul s-a filmat pentru posteritate.

Vlad e plin de ulei de lanț pe mâini că i-a căzut lanțul, dar a fost ajutat să-l pună la loc de Cioroga și Traian. După ce stăm să admirăm panorama, facem poză de grup.

De-aici au mai urmat câteva coborâri și urcări tehnice ca asta de mai jos:

…apoi am ajuns în Jina. Înainte de coborâre Vladu a ochit toneta de înghețată din șa, tonetă pe care o observase încă de la tura din Martie. Toți bicheri au fost de acord să meargă să-și ia copilul înghețată.

Ca norocul, acolo, pe lângă înghețată se găsea și bere-bere, bere-lemonică, bere-nealcoolică și pepsi, un motiv bun pentru bicheri să spună și ei câteva cuvinte:

După înghețată am găsit drumul pe lângă Pârâul Negru către Tilișca. Deși frumos, drumul era plin de bălți, iar Vladu descoperea cu un talent deosebit unele noi

Multe bălți, Toma zice că valea asta trebuie s-o numim Valea Puturoasă, că era plină de bălți stătute. Nu înseamnă că nu-i fain însă, doar că ne cam obosește noroiul.

După o vreme ieșim la șosea, motiv să ne dăm cu 40 la oră la vale și să ne distrăm. Pe urmă tura a fost gata și noi fericiți.

Nu te lăsăm nici azi fără pozopoveste, care este aici.

Acuma, dacă-ți plac acăsenii și vrei să te ții informat, poți da like paginii noastră de Facebook: https://www.facebook.com/acasenii.ro