Cindrel Vest

Versiunea revizuită a acestei postări se găsește aici:

Sâmbătă, 04.07.2015 am tras cu dom’ Vladu o tură în Cindrel așa:

Gura Curpătului – Tărtărău – sub vf. Podelele – Valea Frumoasei – Șaua Șteflești – Platoul Diavolului – vf. Frumoasa – vf. Șerbota Mare – Drumul Turiștilor – Dealul Domnilor – Valea Curpătu Mic – Valea Curpăt – Gura Curpătului

Acuma, tura asta e parte dintr-un proiect mai mare din Cindrel, poți da o privire aici dacă vrei să vezi tot ce-am făcut până acum din el.

No, așa că sâmbătă dimineața am suit biclele pe mașină cu direcția Oașa unde urma să facem tabără până duminica. Am mers direct la Gura Curpătului, locul în care se varsă râul Curpăt în lacul Oașa. De-acolo mami și Oana, verișoara Vladului, au mers să tocmească campingul la Cabana Oașa iar noi am mai suit încă 3 km până în Tărtărău.

Pentru camping am platit 20 de lei pentru fiecare cort, cu acces la baie și dușurile de la cabană. Pare un pic scump, dar chiar merită să poți să faci duș în vârful muntelui în timp ce stai și la cort.

Din Tărtărău intri pe Valea Frumoasei, care e blândă cu cicliștii, deîndată am ajuns la cabana forestieră de la Pârâul Graniței…

Cu Pârâul Graniței avem amintiri frumoase încă din 2011 când l-am văzut prima oară, coborând Valea Frumoasei din Păltiniș prin vf. Cindrel. Dacă vrei să-ți amintești cum a fost atunci,  dă click aici, o să-l revezi pe dom’ Vladu la 8 ani… 🙂

De-acolo am ajuns la o poiană unde se află Cantonul 14 Tilișca…

Lângă canton se face o ramificație către vf.Frumoasa marcată cu triunghi albastru. Pe un indicator ruginit se spune că pe acolo ajungi pe Frumoasa în 2 ore.

Mergem tot așa, aproape plat. În dreapta lași cam trei poduri de beton peste Valea Frumoasa, dar când vezi unul galben cu parapeți metalici, trebuie să-l treci. Dreapta faci acolo.

Exact aici începe și asaltul final, adică serpentinele spre Șteflești. Urcarea nu e grea, drumul e fain, fără să-ți dai seama ești în Șaua Șteflești unde faci stănga pe un forestier inițial abrupt…

Imediat drumul se aplatizează, ba chiar ai parte de o scurtă coborâre înainte de push-bike. Da! Urmează un push-bike.

Acum te învăț o șmecherie…

Ți-am marcat cu galben porțiunea pe care oamenii normali fac pushbike.  E o porțiune cam de 2 km în total, pe care îi faci cam în 30-45 min în funcție de cât ești de fit. Cănd ajungi în primul cot din partea de jos, vei fi tentat s-o ții langa înainte. Acolo împingi criminal bicla, cred că panta e de 30%. Dacă ești deștept, o iei la dreapta, știu că nu pare natural, dar ai încredere… Pe o piatră scrie „Spre Cânaia”, dat tu te duci pe-acolo, fără frică. La un moment dat, cam după 350 m o să vezi serpentina și te înscrii pe curba de nivel. Dacă ești ca mine, o să împingi și acolo, dar numai cu o mână, cu ailaltă pozezi peisajul, însă eu știu din cercul meu de prieteni oameni care vor cicla acolo (Marin, Ionuț).

Bun, acuma ajuns deasupra X-ului ai conservat energia și mai ai cam 1 km de push, trece iute, te orientezi după stâlpul de marcaj… Este un stâlp de marcaj care îți arată pe unde trebuie să sui pe Cindrel. Ei, de-acolo se gată pushbike-ul  și poți cicla rezonabil, deși e pietros, până în creastă. Nu uita că în tura asta nu te duc pe vf.Cindrel ci pe vf.Frumoasa.

Acuma să știi că asta cu ciclabilitatea e subiectivă rău, pe unde suie Vlad de exemplu io nu pot, iar el nu coboară pe unde mă dau io la vale, asta e, eu îți vorbesc de o medie, nici de începători, nici de elite.

Dup-aia ieși în creastă!

Dacă-ți place muntele aici ți se cam taie răsuflarea când vezi Iezerul Mic și Culmea Găujoara… Uite, chiar pe-acolo o să te duc mâine…

De-aici te las să te mai uiți la pozopoveste, pe care o s-o pun la final, doar câteva considerații cu privire la ieșirea din creastă, spre Oașa.

Ieșirea pe bandă roșie spre Oașa e dezastruoasă. Pe căt de pitorească pentru trekkeri pe atât de nefericită pentru mountainbikeri, așa că a coborî pe Valea Curpătului devine o alegere deosebit de inspirată. O poți folosi la urcare și la coborâre fără probleme, am filmat-o pentru cine vrea să știe cum e.

Apoi am fost în campingul cabanei, am jucat Telefon American, am râs mult și am prăjit cârnați s-avem energie pentru Traversarea Sud-Nord a Cindrelului de a doua zi, o tură memorabilă, despre care îți voi spune mâine…

Pozopovestea o găsești la noi pe Picasa.