Iezerul Ighiel şi Poiana Ascunsă cu biclele

Versiunea revizuită a acestei postări se găsește aici:

Duminică, 19.06.2011, acăsenii au tras o tură de bicle pe ruta:

Ighiu – Ighiel – Iezerul Ighiel – Poiana Ascunsă – Iezer Ighiel – Ighiel – Ighiu

Lucrurile au stat cam aşa:

Pe la 9.50 eram în Ighiu la intersecţia către Galda de Jos.

Ne urcăm pe bicle şi-o luăm lejereanu la deal. Domnu Vlad şi-a luat rucsac de hidratare şi e deosebit de încântat de el.

Ajunşi în Ighiel găsim o fântână cu cumpănă, un deliciu pentru Alex care vrea să scoată apă. E încântat de greutatea mare care se află la capătul cumpenei şi de uşurinţa cu care poate fi manipulată. Tot acolo mai vedem şi o vâltoare.

Scopul era să parcurgem 12 km în două ore pe urcare, prietenii ştiu de ce… Am ajuns, dar cam la limită, probabil şi din cauza căldurii. Într-un final suntem la Iezer, iar Vlad este încântat. Lacul are o culoare deosebită, seamănă cu smaraldul.

Ocolim lacul şi pozăm cabana care a aparţinut nomenclaturii comuniste.

Facem aici şi pauza de masă, Domnu Vlad se distrează cu o tablă de ciocolată, că mai avem ceva de urcat.

Începem urcarea spre Poiana Ascunsă.

La un moment dat, surpriză de proporţii, drumul se inchide cu sârmă ghimpată.

Făcusem traseul pe bikemap, deci ştiam aproape sigur că drumul ăsta ducea la Necrileşti. Trecem pe sub sârma ghimpată în speranţa că dacă ne vom întâlni cu proprietarul va înţelege că vrem să coborâm. Drumul mai continuă cam un km, după care, pentru că nu mai este circulat este invadat de buruieni şi urzici. Ne urzicăm una bună. Ştiam că mai aveam puţin până la ieşirea din pădure (de pe GPS) dar am hotărât să ne întoarcem. Trecem din nou pe sub gardul de sârmă ghimpată…

Apoi o luăm la vale. Aici trebuie menţionat că pe coborâre, la un anumit moment, eu m-am afundat cu roata din faţă în noroi. Aceasta s-a blocat, bicla a basculat şi iată-l Pe Je proiectat la vreo trei metri în faţă cu toată suta de kilograme deţinută. După ce în prima fază Domnu Vlad s-a speriat, când a văzut că n-am păţit nimic amuzamentul a atins cote maxime. Acuma no, nu în fiecare zi vezi un balen zburând… 🙂

Coborârea e puţin stresantă pentru că e aproape în întregime pe pietriş. Oricum, parcurgem distanţa, ajungem la şosea şi pedalăm până în locul de unde am plecat.

Iniţial tura a fost proiectată pe bikemap. Voiam să urcăm în Poiana Ascunsă şi apoi să coborâm la Necrileşti, apoi la Întregalde şi în fine pe Valea Gălzii până în Galda de Jos. Trackul proiectat se găseşte AICI dar te rog din tot sufletul meu NU ÎL PUNE ÎN GPS!!!!. Ştiu că atât pe Bikemap şi pe Google Earth apare un drum care pare un forestier practicabil dar noi îţi spunem că doar A FOST!! Drumul s-a închis cu sârmă ghimpată iar buruienile şi urzicile, uneori mici arbuşti, au invadat partea pe care trebuie tu să mergi, deci n-ai şanse pe el. Soluţia, dacă tot vrei să treci, este să urmezi banda roşie în sus şi către est când o întâlneşti (nu mult) până dai de alt drum care coboară într-adevar la Necrileşti. Îţi punem aici proiectul turei ca să ştii că pe-acolo nu vei putea !

Tura efectiv făcută de noi este asta de mai jos şi e faină.

Pozopovestea se găseşte pe pagina noastră de pe picasa.