Maratonul Vinului 2017

Versiunea revizuită a acestei postări se găsește aici:

Sâmbătă, 13.05.2017, Vlad s-a dat la Maratonul Vinului, în localitatea Urlați, Prahova, la tura pentru copii de 13-14 ani.

Mai întâi vreau să-ți spun că e printre ultimele postări ale mele pe site, în sensul că proiectul acasenii.ro, din punctul meu de vedere, va lua sfârșit la finele acestui sezon de ciclism, dar  asta nu înseamnă că site-ul va dispărea.

Așa a fost proiectul conceput, bazat pe teoria ciclurilor de viață de 7 ani a lui Rudolf Steiner. Site-ul acăsenii.ro a apărut când Vlad avea 7 ani si eu 42 din necesitatea de a motiva copilul să facă mișcare („hai, fanii așteaptă să vadă ce-ai mai făcut…”), și se sfârșește în acest an, când el are 14 si eu 50. Dacă Vlad va dori să ducă povestea mai departe, probabil o va face, dar independent deja, pentru că primii 7 ani de viață au fost ai mamei, următorii 7 ai tatălui, iar din acest an e timpul să zboare singur spre ce alege el, cu ajutorul nostru, al părinților, desigur, dar cumva mai discret.

Preziua cursei…

La Urlați știam de anul trecut că vom merge, de când am văzut tura serioasă organizată pentru copii de 13-14 ani. Și a fost așa cum m-am așteptat, frumoasă tură, frumos concurs, într-adevăr, m-am simțit extraordinar acolo.

Am ajuns vineri pe la prânz și-am hotărât să-l lăsăm pe Vlad să facă o recunoaștere pe coborâre, așa că am urcat cu mașina până pe la km 6, el urma să vadă coborârea și apoi să ne vedem la primărie. Când să plece, ne vedem cu Alin, un copil pe care am ajuns să-l îndrăgim pentru spontaneitate, curățenia sufletească, politețe și performanțe sportive.

Acesta a fost ca de obicei, foarte amabil, l-a însoțit pe Vlad pe coborâre arătându-i părți din traseu. Când a ajuns din nou la primărie, Vlad era noroi din cap până în picioare, dar numai dintr-o porțiune scurtă, de circa 100 m. Traseul era aproape în întregime marcat, Vlad s-a întâlnit și-a povestit cu bikexperții de la marcare.

Seara am petrecut-o într-un loc din Bucov numit „La Cazemată”, pitoresc în felul său. Am plecat dis de dimineață să luăm pachetul de concurs ca să am timp să merg și sus pe deal la pozat.

Ne-a fost drag să vedem că maestru de ceremonii era Memo Vrânceanu, ne-am simțit bine în prezența lui și la Moinești, anul trecut, a fost în formă bună și aici.

Pe deal, bikexperții au pus un punct de alimentare în care erau părinții lui Mihai Ciufu. Am o conversație foarte bună cu doamna Ciufu, avem aceleași preocupări: copilul, cum să-l ții departe de găști, fumat, alcool, smartphone și altele câte-n stele… Mihai Ciufu, așa cum e firesc și cum va face și Vlad în următorul an, se antrenează mai puțin, trebuie să învețe pentru liceu, ne așteptam la asta. Ne bucurăm că avem fiecare copii cuminți, care aleg să se dea fie și numai de plăcere, că profesionismul în sport, în România, e încă o dură utopie.

Organizarea…

Absolut fabuloasă!! Ne-am simțit bine efectiv în fiecare moment al prezenței la Urlați, n-am găsit nici o hibă, poate doar să facem în final o timidă sugestie. Așadar, bikexperții s-au întrecut ei pe ei, foarte foarte fain, ne-am simțit într-un fel special. Vlad de asemenea, a fost deosebit de încântat de cursă, foarte bine marcat totul, mulți oameni la intersecții care arătau direcția corectă, ceva deosebit, o sa mai mergem, dacă Vlad va mai dori.

Cursa…

Vlad a ajuns pe locul doi, iar noi am ezitat mult dacă să-ți spunem cu adevărat cum a fost. Am hotărât să tăcem, apoi am avut câteva procese de conștiință, era în cursă și prietenul nostru Mihai Ciufu și-am zis că nu e corect față de el și de ceilalți concurenți copii să nu spunem exact cum a fost…

Cursa la copii de 13-14 ani a fost alterată, probabil din greșeală, doresc eu din tot sufletul să cred că fără intenție. Startul s-a dat împeună pentru traseul de 36 de km și traseul de 18 km. La traseul de 36 de km au participat 431 de concurenți !!! Pentru traseul de 18 km, erau 38 de copii. Așezarea la start trebuia să fie: 36 km, apoi 18 km. Toți concurenții au respectat regula, sub avertismentul organizatorilor că nerespectarea atrage descalificarea. Câștigătorul cursei se regăsește la start după primii 30 de participanți la traseul de 36 de km, apoi urmează încă 400 de concurenți de la 36 km, și, în fine, categoriile de la 18 km, respectiv 13-14 ani și 15-18 ani.

În filmarea de la start, câștigătorul a trecut în secunda 20…

…în vreme ce categoriile din care acesta făcea parte, începând de la secunda 56…

Handicapul de aproape un minut a fost amplificat, firesc, mai apoi la un timp pe care îl estimez ușor la cca. 5-6 minute, cu depășirile și stagnările la coadă pe care cei de la 18 km au fost nevoiți să le facă în spatele coloanei de … 400 de concurenți care se aflau între categoriile învingătorului și el însuși…

Credit foto: Events Photographer

Undeva în partea corectă a cursei, Vlad urca într-un pluton avându-l în roată pe Alex Paris. Au schimbat câteva cuvinte, Paris a fost amabil.

Credit foto: Traian Olinici

Foarte bine a urcat Paris, în mici alternanțe cu Vlad, apoi pe ultima porțiune din prima urcare, ca un șoselist adevărat Paris a atacat și și-a dat primul drumul în coborâre. Și-a dat drumul și Vlad…

Credit foto: Events Photographer

Traseul era mai bun decât în ziua precedentă, noroi mai puțin. Vlad a dat ce putea punându-și încrederea în ultima urcare, unde voia să atace dur, dar l-a întâlnit pe Paris cu probleme tehnice, pe marginea potecii. No, ne-o părut rău, ar fi fost o luptă faină pentru podium, care putea fi căștigată de oricare dintre ei, dar astea-s cursele, uneori câștigi, alteori pierzi, totul e s-o faci cu fair-play.

Pe coborârea pe asfalt, Vlad se joacă cu fotografii de la Elephant Bike Club…

Credit foto: Elephant Bike Club

Acuma, relativ la incident, am să repet… probabil, mai mult ca sigur, a fost o greșeală. Învingătorul a greșit și eu vreau să cred cu tărie că fără intenție! Eu cred că ar fi fost pe podium oricum, n-avea nevoie de avantajul de 5-6 minute, ar fi fost probabil chiar câștigător, având în vedere terenul propriu, cunoscut, dar așa, ceva s-a clătinat în părerea multora despre el. Acuma, eu sunt sigur că va reuși să-și refacă reputația, cu puțină muncă și cu curajul de a pedala umăr la umăr cu adversarii săi, indiferent de locul pe care ar ajunge.

Pentru bikexperți, în situația în care acceptă feedback: Dacă nu e greu, lăsați 5 minute la start și între traseul de 36 km și cel de 18 km. Voi n-ați greșit chiar nimic-nimic, dar mai puteți preveni riscurile de eroare, copii se mai pot zăpăci, emoționa, să nu știe de unde să ia startul, cum a fost în cazul de față…

Pozele noastre îs deja pe Facebook.

Evenimentul a fost deosebit, ne-a plăcut tuturor, din toată inima îți spun!! Traseul a fost perfect pentru o cursă de copii, eu cred ca la 13-14 ani, XCM, lungimea ideală este între 10 si 20 km, 30-40 de km ar fi prea mult.

Uite, Vlad acuma-mi zice pe Telegram că mai vrea la Urlați, chiar și cu gap mai mare de 5 minute!!! 🙂

Să fii bine!

4 Comments

1. Frumos povestit, felicitari voua dar in special lui Vlad!

Experienta se acumuleaza cu bune si rele, atat pe parte fizica cat si pe parte psihica. Din pacate anul asta parca sunt mai multe balbe de organizare decat anii precedenti si e tare pacat (vezi Tg Mures, vezi Cluj cu Faget…)

Imi pare rau ca ai decis sa nu mai continui frumoasele povestiri despre trasee si concursuri, in schimb asteptam noi cronici scrise de Vlad.

Va felicitam din nou!

• Multumesc Lucian, cu voi ne vedem sigur la King of the Offroad, daca veniti.
      Vlad abia asteapta, i-a placut cu voi… poate face iar reportaje 🙂

2. Interesanta postarea…felicitari lui Vlad. Frumoasa munca si educatia celor 7 ani! Cred ca primul lucru care trebuie sa invete copii, este fair playul in acest sport. Ma bucur ca ai relatat intr-un mod foarte elevat si problemele deranjante, poate unii o sa invete din aceste lucruri. Nu poti sa ajungi un sportiv performant folosindu-te de tot felul de trucuri. Din pacate si eu vad aceste lucruri la multi parinti/antrenori si de cele mai multe ori cind aduci subiectul sunt deranjati de acest lucru, mai mult unii nici macar nu accepta critica si fair playul. Cred ca e un mod corect sa fie semnalate aceste lucruri.
    Felicitari si pentru cei 7 ani de cronica!

• Multumesc Liviu.
      Probabil a fost o eroare, numai ca am facut 800 de km pana acolo si inapoi si mi-ar fi placut sa fie ok… 🙂